Модель організації освітнього процесу в початковій школі в умовах адаптивного карантину на 2021-2022 н.р.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 (зі змінами) «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», постанови №11 від 23.04.2021 Головного державного санітарного лікаря України «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)», постанови №9 від 26.08.2021 МОЗ України «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)» адміністрація школи розробила Модель організації освітнього процесу в початковій школі ліцею №144 ім. Г. Ващенка м. Києва на 2021-2022 навчальний рік.

У 2021-2022 навчальному році в початковій школі ліцею буде навчатися 13 класів. Для освітнього процесу буде задіяно 13 кабінетів початкової школи та додатково залучені 2 кабінети української мови та два кабінети англійської мови, ком’ютерний клас, спортивна зала та спортивний майданчик на території школи.
Для безпечного входу з вулиці всіх здобувачів початкової освіти заклад має окремий вхід. Розроблено маршрути та графіки допуску учнів до ліцею так, щоб уникнути скупчень людей.

Початок занять:
08.15 – 1-А, 1-Б, 1-В, 4-А, 4-Б, 4-В, 4-Г класи;
08.30 – 2-А, 2-Б, 2-В, 3-А, 3-Б, 3-В класи.

Таким чином ми створюємо можливість роз’єднати потоки учнів. Особи, які не задіяні в освітньому процесі, до приміщення школи допускатися не будуть.

Діти починатимуть навчальний день правильно – зі спорту та нагадування про прості правила безпеки під час карантину. Кожен перший урок буде розпочинати вчитель з «5 хвилинок здоров’я» (інформація про стан здоров’я учнів), проведення інструктажу гігієни чистих рук.

При переході регіону до «жовтої» чи «помаранчевої» зони планується запровадження змішаної форми навчання, як дистанційно, так і в закладі освіти, з дотриманням протиепідемічних вимог, у разі встановлення “червоного” рівня епідемічної небезпеки відвідування ліцею здобувачами початкової освіти буде дозволено, за умови наявності у більш 80% працівників ліцею документа, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації.

У разі переходу на дистанційну форму навчання буде застосовуватися платформа «Єдина школа», на якій відповідно до розкладу учителі розміщуватимуть навчальні матеріали, завдання, пояснення тощо. На вищезазначеній платформі відбуватимуться консультації учнів та батьків, інформування учнів про оцінювання виконаних завдань, онлайн-уроки.

Модель організації освітнього процесу в 5-11 класах

Змішане навчання є сучасною освітньою методикою, що передбачає взаємодію суб’єктів освітнього процесу, засновану на поєднанні різних стратегій і технологій традиційного й електронного навчання.
Впровадження змішаного навчання здатне розширити освітні можливості учнів за рахунок доступності та гнучкості, врахування їх індивідуальних здібностей, а також темпу й ритму засвоєння навчального матеріалу і відбувається на основі певної моделі організації освітнього процесу в умовах адаптивного карантину.
З метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі — COVID-19) та чіткої організації освітнього процесу 2021-2022 н.р., на час встановлення жовтої або помаранчевої зон у Києві в ліцеї №144 ім. Г.Ващенка впроваджена змішана форма навчання учнів середньої та старшої школи (5-11 класи). Уроки за розкладом в учнів кожного класу проходять в одному кабінеті, аби уникнути скупчення дітей у коридорах протягом перерви (додаток 1, 2). На перервах кожен класний колектив має можливість відпочити на спеціально відведеній для нього частині коридора, про що свідчать спеціальні розмітки на підлозі. 22 класи поділено на 5 груп. З метою розвантаження приміщення ліцею, коридорів, групи формувалися із класів, які навчаються в різних частинах поверхів. Кожного тижня в одній із груп уроки проводяться дистанційно. Складено графік, відповідно до якого учні кожного тижня навчаються дистанційно в один із днів тижня. Наприклад, якщо на першому тижні це був понеділок, то наступного дня — це вівторок і так далі. Графік проведення уроків дистанційно оголошується на два тижні, щоб учителі могли заздалегідь ефективно спланувати свою роботу. Вчителям рекомендовано скорегувати в календарному плані перевірочні роботи, які припали на проведення уроків дистанційно, та провести в інший час (на урок раніше або пізніше).
Розподіл середніх та старших класів на групи.
1 група: 6Б, 7В, 8А, 8В.
2 група: 5А, 5В, 5Г, 6Г.
3 група: 5Б, 9Г, 9Б, 10, 11А.
4 група: 7Б, 8Б, 9В, 7Г, 11Б.
5 група: 6А, 6В, 7А, 9А.